ओबीओआरमा नेपाली स्थान

May 25, 2017
आगामी वैशाख ३१ र जेठ १ मा चीनले ‘वान बेल्ट वान रोड’ (ओबीओआर) शिखर सम्मेलन आयोजना गर्दै छ । त्यसमा नेपालबाट उपप्रधान तथा अर्थमन्त्री कृष्णबहादुर महरा नेतृत्वको टोली बेइजिङ जाने भएपछि ओबीओआरका बारेमा नेपालमा बहसको थालनी भएको छ । ओबीओआरलाई आर्थिक अभियान भनिए पनि त्यहाँ चीनको राजनीतिक र सैनिक स्वार्थ लुकेको होला ।'

एशियालाई अफ्रिका हुँदै यूरोपेली मुलुकसम्म जोड्ने यस योजनाले विश्वलाई एकढिक्का मात्र नबनाएर दूरी पनि घटाउँछ । आखिर चीनले स्पष्टै उल्लेख गरेको छ, यो ‘गोइङ ग्लोबल’ नीतिको अङ्ग स्वरूप अगाडि बढाइने नीति हो । उत्तरी र दक्षिणी बेल्टमा स्थलमार्ग र सामुद्रिक मार्गको परिकल्पना गरिएको यस योजनाबाट समग्र क्षेत्रकै विकास हुने निश्चित छ ।
यदि नेपालले चीनसँग राम्रै सम्बन्ध स्थापना गर्न सकेको भए, जसरी कजाकिस्तान, इण्डोनेशियाजस्ता मुलुकहरूले आफूलाई २०१३ मा यस योजनाको सहभागी बनाए, त्यसरी नै नेपाल पनि यस योजनामा सहभागी हुन सक्थ्यो होला । चीनसँगको सम्बन्ध स्थापना गर्न यदि नेपाल सरकारले चिनियाँ राष्ट्रपतिलाई नेपाल भित्र्याउन सकेको भए पनि सोही समयमा केही स्थान पाउने थियो होला । भारतको पक्ष लागेर भनौं या फुर्सद नभएर भनौं, या आन्तरिक राजनीतिमै अल्झिएर भनौं, नेपालले यस विषयमा पहल नगरेको तथ्य नक्कार्न मिल्दैन ।
गत चैतमा प्रधानमन्त्रीले चीन भ्रमण जाँदासमेत कुनै ठोस एजेण्डा प्रस्तुत गर्न नसकेको यथार्थ बिर्सन सकिँदैन । तर, नेपालमा यस विषयमा ठोस बहस नभएको भने स्पष्ट बुझिन्छ । ओली सरकारले समेत यस विषयमा केन्द्रित रहेर कुनै ठोस कार्य गरेको भेटिँदैन ।
यद्यपि जुन उत्सुकता चीन या अन्य बजारले देखाइरहेको छ, अमेरिका या भारतमा ठीक विपरीत देखिन्छ । अमेरिकालाई आफ्नो राजनीतिक, आर्थिक शक्ति चीनतिर आउने डर स्वाभाविक नै हो । यसका कारण अमेरिकाले विभिन्न प्रश्न उभ्याउने गरिरहेको देखिन्छ । कहिले वातावरणसम्बन्धी विषय उठाएर, अनि कहिले अल्पसङ्ख्यक जनसङ्ख्याको प्रश्न उठाइरहेको देखिन्छ । भारतलाई पनि अमेरिकासरह, आफ्नै करिडोर प्रयोग हुने र त्यसमा चीनको हाबी रहने भविष्यप्रति चित्त नबुझ्नु स्वाभाविक हो । यसका कारण भारतले यस अवधारणामा रिजर्भेशनमा राख्नुलाई स्वाभाविक रूपमा लिन सकिन्छ । नेपालले यस अवधारणामा सहभागी हुने भनी २०१४ मै प्रतिबद्धता जनाइसके तापनि अहिलेसम्म यस विषय टुङ्गो लागिनसकेको स्पष्ट देखिन्छ । प्रत्यक्ष लाभभन्दा पनि अप्रत्यक्ष लाभबाट नेपाल अघि सर्नु बुद्धिमानी कदम हुने यस योजनाबारे त्यता भ्रमण गर्ने टोलीले यहाँ के कस्ता एजेण्डा प्रस्तुत गर्ने हुन् र के कस्ता तयारी भएका छन्, उनीहरूलाई नै थाहा होला । अझ वर्तमान अवस्थामा भारतीय प्रभाव नेपालमा स्पष्ट झल्किएको हुँदा भ्रमणका निमित्त भ्रमण नहोला पनि भन्न सकिन्न ।

यहाँ नेपालले यस योजनाबाट आफूलाई फाइदा हुने बुझ्न आवश्यक छ । कुनै बाहिरी दबाबभन्दा पनि स्वदेशी विवेक प्रयोग गर्न सक्नु बुद्धिमानी हुनेछ । चिनियाँ पहलअनुरूप नै एशियन इन्भेष्टमेण्ट बैङ्कमा ४० अर्ब डलरको रेशमी मार्ग (सिल्क रोड) कोष स्थापना भएको हो । यहाँबाट नेपालजस्ता मुलुकले आर्थिक फाइदा लिन सक्नुपर्छ । पूर्वाधार विकास, पर्यटन र सांस्कृतिक सम्पदा संरक्षणमा नेपालले आफ्नो स्वार्थ बुझ्न सक्नुपर्छ । त्यसमाथि नेपाल यस अवधारणाको सदस्य बनिनसकेको बुझ्नु पनि आवश्यक छ । यस अवस्थामा नेपालको उद्देश्य सदस्यता हात पारेर सीमापार रेल, सडक सञ्जाल विस्तार, विशेष आर्थिक क्षेत्रको निर्माण र प्रसारण लाइन विस्तारजस्ता राष्ट्रिय स्वार्थ बुझ्न उत्तिकै आवश्यक पनि रहेको छ ।
माक्र्सले आफ्नो सिद्धान्तमा शक्तिशाली मुलुकले शक्तिहीन मुलुकलाई सोझै हेप्छन् भनेका छन् । त्यसो भए पनि अहिलेको अवस्थामा नेपालले आफू हेपिने डर त्याग्न सक्नुपर्छ । चीनको आफ्नै स्वार्थ होला यहाँ, जसरी यस योजनालाई अमेरिकाले बुझेको छ, या भारतले बुझेको छ, सोहीअनुरूपको योजना नहोला भन्न सकिन्न । तर, यहाँ नेपालले आफ्नो महत्त्व बुझ्न आवश्यक छ ।
नेपाल नै त्यस्तो मुलुक हो, जहाँबाट उत्तरी मुलुकहरूलाई दक्षिण एशियासँग जोडिन सजिलो हुन्छ । यो कुरा नेपाली पक्षले बुझ्नु आवश्यक छ । ओबीओआरकै नक्सा हेर्दा पनि नेपाल त्यस्तो भौगोलिक स्थानमा रहन्छ, जहाँबाट चीन र भारतसँग प्रत्यक्ष जोडिन सहज हुन्छ । नेपालभन्दा बढी प्रगाढ सम्बन्ध चीनको पाकिस्तानप्रति देखिने भए तापनि भारतसँग जोडिन चीनलाई नेपालकै मार्ग सहज हुने स्पष्ट छ । यस कारण पनि नेपालले आफ्नो भौगोलिक महत्त्व बुझ्न आवश्यक छ ।
कागजी योजनामा रहेको ओबीओआरमा नेपालले आफ्नो भूगोल पनि समावेश गराउनु जत्तिको सफलता अरू केही हुँदैन । जुन नहुने किन स्पष्ट छ भने हाम्रो नेपाली पक्ष त्यसमा सोच्ने त परको कुरा, के गर्न लागेकोसम्म पनि मेसो छैन कि जस्तो बुझिन्छ । यद्यपि नेपालले आफ्नो त्यो स्थान भुल्न हुँदैन ।
अनि त्यसबाहेक नेपाल चीनका लागि राम्रै बजार बन्दै आएको यथार्थ पनि नेपालले भुल्नु हुँदैन । आज पनि आफ्नो उत्पादन भारत निकास गर्न चीनलाई नेपाली मार्ग प्रयोग गर्न सजिलो हुने कुरा भुल्नु हुँदैन । अनि त्यसबाहेक चीनका वस्तुहरूको नेपालमा जसरी बिगबिगी छ, त्यो मूल्याङ्कन गर्न उत्तिकै आवश्यक छ । हुन त छिमेकीको समर्थन खोज्नका लागि निम्त्याएको नेपाललाई, पर्सि एयरपोर्टबाट महराले ‘एकदम सफल भयो’ भन्नु नै हामी तयार नै थियौं भन्नुसरह हो । किनभने, अब हुने भ्रमणमा कुनै मूल उद्देश्य नै नलिई केवल हस्ताक्षर गर्नका लागि तत्पर रहेको बुझिन्छ ।
ओबीओआरमा प्रत्यक्ष लाभ लिन नसके तापनि महराको यस टोलीले केवल हस्ताक्षर गरेर फर्किनुचाहिँ निरीह भएर भ्रमण गर्नुसरह हुनेछ । त्यसैले पनि यसअघिको सरकारले चालेको कार्यलाई पनि निरन्तरता प्रदान गर्ने कार्य गर्न सके उत्तम हुने थियो । यहाँ ‘ओली सरकार’ या ‘प्रचण्ड सरकार’भन्दा पनि राष्ट्रहित हेर्न सक्ने क्षमताको मूल्याङ्कन चाहिएको हो । पेट्रोल निर्यातका लागि चिनियाँ पक्षलाई पहल गर्न उत्तिकै आवश्यक छ । अनि चीनले अघि सारेको रेलमार्गको विषयमा नेपाल तयार रहेको भनी बुझाउन आवश्यक छ ।
परराष्ट्रमन्त्री डा. प्रकाशशरण महतले जसरी ‘नेपाल एक भूपरिवेष्टित देश हो र चीनको यो बृहत् आयोजनाले नेपालजस्तो छिमेकीलाई चीन हुँदै अर्को संसारमा जोड्न र हाम्रो उत्पादनको निर्यातमा समेत सघाउने हुँदा यसबाट हामी लाभान्वित हुन चाहन्छौं’ भनी गएको चैतमा चीनमा भने, त्यसरी नै ३ वर्षअगाडिका परराष्ट्रमन्त्रीले भनेको भए सायद आज नेपाल ओबीओआरमै प्रत्यक्ष जोडिने थियो । भूइँँमा दूध पोखिइसकेपछि रोएर केही फाइदा छैन । तर, अब फेरि दूध नपोखियोस् भनेर सचेत हुन चाहिँ आवश्यक छ । नत्र फेरि ढिलो भइसक्छ । अनि छिमेकी दुई मुलुकले विकासको गगन चुम्दा हामी त्यही गगनलाई टोलाएर हेर्न बाध्य हुन्छौं ।
२०७४-०१-२६ मा अभियानमा  प्रकाशित  

No comments: